ads slot

Latest Posts:

Cruijff, Marwijk'e Karşı ya da Total Futbol, Total Çaresizliğe

İkisi de futbola bakışları bambaşka olan adamlar. Birisi güzel kaybeden olmayı yeğlerken, diğer kötü kazanan olmayı yeğliyor. Kupa süresince de birbirlerinin zıttı açıklamalar yaptılar.

Cruijff, ilk başlarda Hollanda'ya lâfı getirmemişti. Brezilya'yı eleştirmişti. "Bu Brezilya'yı izlemek için bilet milet almam ben meselâ. Dunga bu takımı geçmişin görkemli Dünya Kupası takımlarından, kullanışlı bir alete çevirmiş." Bunun üzerine Bert de, Dunga'yı anladığını ve Hollanda'nın da sistemini modern futbola göre evirmesi gerektiğini söylemişti.

Daha sonra Total Futbol meselesine de girmiş ve şöyle demişti; "Hollanda olarak biz de Brezilya ile aynı problemeri çekiyoruz. 30 yıl önce Total Futbol vardı. Ama sporlar ve dolayısıyla futbol da değişiyor. Artık herkes daha iyi organize oluyor ve daha fit. Yani eskiden olduğu gibi oynarsak, bir Dünya Kupası kazanmamız zor. Brezilya'yı anlıyorum, hâlâ futbol oynayabilirler. Bu bizim için de geçerli. Ama iyi futbol ve güzel futbol arasında bir fark var. İyi oynamak istiyoruz, ama her zaman güzel oynayamayız."

Cruijff'u bu fikir çıldırtmış olmalı ki, final öncesinde Hollandalı olduğunu ama İspanya'nın güzel oyunun savunucusu olduğunu söylemişti. Marwijk de yine saygılı bir şekilde itiraz etmişti;
"74 ve 78'deki takımlar bize yol gösteriyor ama futbol artık başka. Artık bu mirası terk etmemiz gerektiğini düşünüyorum."

Final maçından sonra Cruijff coştu haklı olarak: "Perşembe günü insanlar bana sordular; Hollanda da Inter gibi oynayabilir mi? Mourinho'nun Barça'yı durduğu şekilde, Hollanda da İspanya'yı durdurabilir mi? Hayır dedim, asla olmaz. Çünkü o tarzdan nefret ediyorum. Böyle söyledim çünkü ülkem asla buna tenezzül etmez diye düşündüm. Böyle söyledim çünkü geçmişteki kadar müthiş oyuncular olmasa da, takımın bir stili vardı."

"Yanılmışım. Elbette 11'ini de aynı kefeye koymuyorum ama Hollanda çirkin oynadı. Topu elde etmek istemediler ve çok çok pis oynadılar maalesef. Daha çok önceden dokuz kişi kalabilirdik. (De Jong ve Van Bommel'i kastediyor) Ekran başındaki benim bile canımı yakan iki çirkin hareket oldu. Bu çirkin oyun anlayışı; kaba, değersiz, fazla sert, izlemesi keyifsiz, az donanımlı ve az futbollu anlayış, ki kazanmanın bir yolu olarak görülmüş ama arkasında duramayacağım, Hollanda'yı İspanya'ya karşı öfkeyle doldurmaktan başka bir işe yaramadı. Kazansak bile, övgüyü onlar toplayacaktı. Zaten sonu da kaybetmek oldu. Anti-futbol oynuyorduk çünkü."

Futbol anlayışı bu kadar farklı olan iki adamın kapışmasında kimin tarafında olduğum belli. Bert Van Marwijk'e de az da olsa hak vermekle beraber, futbolun evrildiği nokta kendilerinin yolu değil, İspanya'nın yolu olmalıdır diyeyim ve bir benzetme yaparak kapatayım.

Daha önce "Mourinho büyük bir antrenör ama kötü bir örnek" diyen Johan Cruijff bir Jedi Üstadı'dır; doğru yoldan, doğru şekilde gidip, doğru sonuca ulaşmak ister. Van Marwijk ise ancak bir Fırtına Askeri olabilir. Yol ve şekil ayrımı gözetecek erdeme veya cesarete sahip olmadan, doğrudan sonuca gitmeye çalışan ve kendisinden binlerce daha olan biri... Usta Jedi pek bulunmaz Yıldız Savaşları aleminde, askerler ise her daim vardır ve unutulurlar, Jedi'ların aksine...
Share on Google Plus

About Unknown

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 yorum:

Yorum Gönder